Laktosintolerant?

Då har man avverkat nån timme på jobbet då!
Imorse fick Thilde vara hemma, inte alls nå bra i magen!
Så då stannade Christian hemma dom timmarna jag jobbat, men nu är han tillbaka på jobbet igen!
Jag ringde och prata lite med dagisfröken och vi alla tror att de kan vara så att Thilde är laktosintolerant!
Eftersom när hon druckit mjölk så blir hon jätte lös i magen!
Hon är ju jätte pigg förövrigt!!
Så nu ska vi avstå från mjölk o dylikt i 14 dagar!
Jag och mitt minne.. Hmm? vi får nog påminna varann här hemma..
Kanske ska sätta en stor lapp på kylskåpet, ingen mjölk till Thilde.. De tål o tänkas på ;)

Just nu är de full rulle på henne, leker och stojar på rummet!
Jag har en hel del disk o ta hand om, ska bara få på mig lite myskläder först!
Sen ska de bäddas, och plockas..


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tänk på att vi har varit dåliga, niklas har fortfraande skitsjukan..så du inte åker o träffar en massa folk om de nu är de thilde fått..hoppas inte men man vet ju aldrig.

2009-06-04 @ 11:54:27
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Laktosfri mjölk smakar exakt som vanlig om man köper arlas laktosfria mellanmjölk. så ni kan ju dricka den hela familjen så behöver du inte vara orolig för att glömma bort det=)

2009-06-04 @ 20:07:29
Postat av: Nadine

Hej. Gustav är mjölkallergiker, alltså inte bara laktos utan allt som har med mjölk att göra. Vi har undvikit det sen februari och det går bra. Finns ganska mycket bra matprodukter. Dricker hon välling? Kram

2009-06-05 @ 11:45:07
URL: http://gustavsliv.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag blev också dålig i magen när jag va liten o drack mjölk. Men då va det bara själva mjölk drickandet som gjorde mig dålig i magen. Det funkade att ha i maten.

Lycka till!



Puss till er från mig o mille! =)

2009-06-05 @ 17:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0