En katt??

Nu är de ju så här att jag har blivit så fruktansvärt sugen på att skaffa en katt!!
 (dock inte min sambo, Men med lite tjat så kommer man väl långt) ;)

Har kikat runt lite men har väl varit inne på en vanlig bondkatt, precis som mammas katt Majsan är!
Och om jag fick välja skulle jag ju självklart vilja ha henne, världens underbaraste katt!!
Men så är ju inte fallet :)

Så nu är frågan ska jag ha en inne katt eller en katt som kan springa ut och in som den vill?
Är ju faktiskt så också att vi har vägen så pass nära oss,
men katter vänjer sig ju rätt fort vid miljön!
Men sen tänker jag om man köper en katt för flera tusen kronor vill man verkligen ha den som utekatt då???
Ni som har katt, hur gör ni/ har ni det???

Jag är ju uppvuxen med katter och vi har alltid haft ute katter som alltid kommit och gått som dom velat!
Men nu står jag i valet och kvalet då jag hittat en liten kattunge redan ;)

Tar gärna emot tips :)


Kommentarer
Postat av: Sofia Jozsa

Tycker den ska få komma och gå som den vill. För din skull också. Annars kan du tex inte ha dörren vidöppen på sommaren. Och så tror jag katten mår bäst av det. Den springer nog hellre i skogen vid er än på vägen ;)

2010-08-01 @ 12:08:18
Postat av: sara

Ett tips är tex perser eller exotic, som passar bra som innekatt eftersom att det är naturligt för dem att vara inne, en exotic har kortare päls och kräver inte lika mycket pälsvård som en perser, men annars har de både samma lugna temperament och påminner lite mer om en hund än en katt eftersom att dem tyr sig mycket till sin ägare.

2010-08-01 @ 12:16:17
Postat av: emma&arvid

Klart ni ska ha katt! :-) Dom lär sig fort och så himla nära vägen är det ju inte. En katt som springer både ute och inne mår nog bäst, jag tror på det :-) Kram

2010-08-01 @ 12:31:36
URL: http://emmajohanbebis.blogg.se/
Postat av: Marih

Jag har alltid haft bondkatter, inget fel på dom små sötisarna heller. Jag skulle aldrig få för mig att köpa en katt för flera tusen om jag inte ska ställa ut den. Resonerar lika dant om den hund jag inskaffade för några år sedan.

Ska du sedan ha den sominnekatt bör du tänka till om ras också, vissa katter kräver mera rum o vill springa ute medans andra nöjer sig med att vara inne. Ta en kattunge så kan ni vänja den själva.



Lycka till i lektandet och absolut hjälper lite tjatande och valpögon ♥

2010-08-01 @ 12:41:52
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: :)

tycker en katt som kan/får vara både ute & inne både för den & eran skull.

grattis till den nya tillskottet!

2010-08-01 @ 15:48:44
Postat av: marion

min kompis vanessa har precis fått 3 kattungar!

hon vill att jag ska köpa en som heter nelly men jag vet inte om mamma vill, kanske du vill ha den? den ser typ ut som svea gjorde fast brun, vit 6 svart.

du ser den på min blogg :)<3

2010-08-01 @ 16:58:35
URL: http://mariiiionpalojarvi.blogg.se/
Postat av: S

Jag tycker absolut att ni ska ha en utekatt som kan komma och gå som den vill.Som du själv skriver,en katt anpassar sig snabbt till miljön och omgivningen.Sen är det ju också som andra skrivit-att det är blir lättare för dej och hela familjen,du har ju en ganska liten dotter som säkert springer ut o in och kanske inte alltid tänker på att hålla dörren stängd...visst kan man ha grindar,men en katt som får komma som den vill mår nog ändå bäst!:) Lycka till!

2010-08-01 @ 18:20:14
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Spännande.

Vi ska ju ha katt SEN! Haha, finns inte riktigt tid u, vi ska dok ha en såkallad "allergikatt" kostar drygt 5000-6000 kr - vi bor ju på landet men jag är egentligen inte alls sugen på att ha den ute, är så nervös över hur vidare den kommer klara sig. haha.

Så mig ska du ju inte fråga ;)

2010-08-04 @ 10:11:24
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0