Hallå tisdag

Vart en morgon promenad tillsammans med Madde, så jäkla skönt!
Man blir så förbannat peppad till att göra de varje dag, och det har vi ju gjort också!
Eller ja lördag och söndagar har vi fuskat men ändå! Men alla veckordagar iallafall, hejja oss =)
Vart dusch och nu har minsta fått gröt så nu är hon nöjd!
Då kan jag passa på att röja lite innan solen väntar på oss..
Förstår inte hur dom som säger att dom har små barn och inte hinner, MAN hinner ju HUR mycket som helst!
Man får underhålla barnet helt enkelt, dom kan ju sitta i babysittern , ligga på filt och kika eller leka, babygymmet eller vagnen.. =)
Jag menar dom lär sig ju mer utav det, hittar på något dom kan pyssla med..
Båda mina barn har alltid fått lega på filt och kikat när jag grejat, Man måste ju hinna med sig själv och hemmet också! =)
Nu menar jag ju inte att man måste städa 24 tim om dygnet men att bara kunna fixa håret eller diska!
Då kan barnen faktiskt få ligga på en filt och kika, va gör det om dom gnäller lite dom dör ju inte =) Dom bara lär sig att det inte går att låta och mamma kommer direkt och plockar upp mig! =)
Så tycker jag iallafall, ´=)

Nu ska jag återgå till dagen!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: sussie

ojojoj du kan skratta dig lycklig som har haft två bebisar som gillat att ligga på golvet.

EN av mina TRE har tyckt att det var ok och det var EBba.

Felix HATADE det mer än pesten..fast han hatade allt annat än att vara i någons famn, ibland fick jag låta honom gråta för att hinna med någonting.

Annars fick jag helt enkelt ha honom i bärselen och dammsuga, städa och laga mat med honom där i. Så var oliver också. Men Ebba var helt annorlunda redan från början, nöjd och glad.



så det är helt utifrån personligheten på bebisen hur man hinner. Jag önskar givetvis att vi får en bebis som gillar babysittern , filt på golvet eller nått som inte betyder bära, men jag har inga större förhoppningar ;-)

2011-08-09 @ 14:12:12
URL: http://ettmaskrosbarnsblogg.blogg.se/
Postat av: Jannike

Fast har man en liten bebis som inte vill vara på golvet så blir det svårt! ;-)

Isac har alltid älskat att vara på golvet,babysittern och gåstolen. Filip däremot har velat vara i mammas famn helst 24 timmar om dygnet. Jag skulle då aldrig låta honom ligga på golvet och gråta för att jag måste städa. Nä det har fått vänta tills pappan i huset har kommit hem.Jag umgås hellre med mina barn än städar! Lite damm har ingen dött av. :D

2011-08-09 @ 14:25:39
Postat av: emelie

Jannike: Jag menar inte att man ska städa, utan kanske hinna klä på sig..

Har man ett skrikigt barn som vägrar vara på golvet så är ju de en annan sak, men de jag menar är bara att barnet inte dör av att få ligga på filten en stund och kanske va missnöjd i 2 min...

2011-08-09 @ 15:15:14
Postat av: Jasmine mamma åt Ellen

Jag tycker de är skit bra när dom små kan "sysselsätta sig själva" när man plockar, duschar eller något annat:) Ellen brukar sitta i Babysittern å greja med gymet osv.. Annars skulle dom aldrig kunna vara själva om man ska bära dom hela tiden osv...

2011-08-09 @ 15:20:38
URL: http://jasmineellenkn.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag förstår inte heller, de är ju när dem är små och inte kan "röra sig" man HAR tid!! Hector låg alltid i babygym, sittern eller bara på en filt på golvet medans jag lagade mat eller sminkade mig osv ! Fast de gick ju bra tills han lärde sig o krypa & ställa sig upp haha....

2011-08-09 @ 17:12:01
URL: http://amanddddda.blogg.se/
Postat av: kina

Vänta du emelie. säg detta igen om ca 1år =)

2011-08-09 @ 19:21:12
Postat av: jonna

Samuel han var jätte nöjd i babysttern, tog med den in i badrummet och där satt han och lekte och jag duscha o prata med han mellan varven. Sen städade jag medan han sov. men han var nöjd på filt o under gym också, så får man en till så blir de väl tvärtom! :))

kramar

2011-08-09 @ 19:35:37
URL: http://jonnachoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0