Hälsat På Havannas Blivande Dagis !

Då har man slagit ner röven framför datorn igen.
Hängt tvätt och myst med Thilde i soffan, hon är lite hängig så imorgon får hon vara hemma från dagis och ha ledig FREDAG hela dagen tillsammans med mig och Havanna.

Idag var vi ju iväg och kikade på Havannas dagis på förmiddagen,
och kan säga att jag var riktigt lättad när jag gick där ifrån.
Mysigt dagis och trevlig personal.
Havanna fann sig rätt snabbt därinne, fanns ju jätte mycket kul och leka med!
Det är ju med blandade känslor att hon ska börja på dagis, men jag tror inte att det kommer bli några problem!
Thilde var i samma ålder som henne, och vi har ju inget val.
Jag måste börja jobba och hon måste börja på dagis.
Sen finns det kanske vissa som tycker att barn är för små för att börja på dagis när dom precis fyllt 1 år,
men det är ju vad dom tycker och tänker!
Själv ser jag inget problem i det hela utan jag ser det bara positivt!
Barn får lära sig att dela med sig, tala, skapa och massa annat i tid vilket jag tycker är kanon bra!
Så med handen på hjärtat så kommer det här nog bli toppen <3

Och plus i kanten var ju att jag verkligen gillade dagiset,
och när Havanna börjar så kommer det även komma två till barn i hennes ålder,
vilket också känns riktigt bra!

Sen är det ju kanske inte så kul att barnen går på två olika dagis,
kommer bli ett åkande men samtidigt så är ju Havannas dagis på vägen till Thildes så det kommer funka så länge!
Vi inväntar papper på överflyttning på båda barnen till Östansbo så till sensommaren/hösten kanke dem båda får plats och kan börja på det dagiset vi vill ha in dem på!
Plus att dom kommer ju gå i skola på Lorensberga sen,
då känns det skönt att dom får komma in i grupperna på dagis innan skolan drar igång!
Och så tror jag det kan vara skönt för både Thilde och Havanna att få vara ifrån varandra under dagis tiden!
Annars kan det lätt bli så att Thilde ska skydda Havanna i allt som händer.
Men det är ju också både för och nackdelar, där alla tycker olika!

Kan inte första att det är 1 år sedan vi gick och väntade på våran lilla Hatti <3
Och nu ska hon snart börja på dagis, och om 1 månad fyller hon 1 år..
Lilla älskade skrutt <3





Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Jag tycker inte ni gör fel med att hon får börja redan. Vi tyckte det var skönt att sätta Molly på förskolan när hon var 15 månader för hon behövde det. Hon trivs bra där och det märks på henne att hon har kul. Det är så olika barn till barn och det är synd tycker jag att vissa föräldrar lämnar barnen hemma bara för att de tycker det är för tidigt trots att barnet visar tydligt att det behöver mer stimulans. Och andra inte så klart... Så olika! :)

2011-12-08 @ 22:31:09
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: frida

Jag ser inget fel i att börja på dagis när man är 1.. de gjorde både ja å mina syskon på mammas sida :)

Jag tyckte de va gör skoj på dagis hehe :)

Noel skulle egentligen oxå ha börjat då, men eftersom jag lyckades jobba 2 månader i somras så lyckades ja få ihop de så ja kunde va hemma tills han e 14 månader ist..

Skönt att dagiset verkar bra iaf.. jag e verkligen såå nyfiken på att få reda på vart Noel ska vara så man kan gå dit och kolla oxå :)



2011-12-09 @ 00:21:25
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bästa åldern att börja dagis sägs faktiskt (av förskolelärare själva)vara mellan 1 till 1½ år, eftersom att det är lättaste åldern att komma in och ta till sig det nya på ett bra sätt. Så lycka till! :)

2011-12-09 @ 09:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0