Tålamod & Perfektionist !

Helt allvarligt, har nog aldrig känt så här!!
Jag har alltid varit perfektionist....
Och innan jag vart gravid så städade jag nästan var och varannan dag!
Kanske också berodde lite på mitt arbete!
Men nu under graviditeten har jag faktiskt kunnat slappna av mer.. Inte städat lika mycket som förut..
Och det känns bra, men nu så här i slutspurten så har jag blivit mer petig !!
Blir äcklad om jag känner smulor eller fnös under fötterna..
Låter helt sjukt jag vet!
'Men det är så jag känner just nu..
Innan kunde jag låta golven vara, bara det var rent och snyggt på bänkar osv!
Men det kanske är så när man är lokalvårdare ;)

Sen kan jag ju bara berätta att mitt tålamod verkligen inte är de bästa just nu!
Jag tänder till direkt om det är nått jag inte gillar eller tycker om :/
Och jag känner skuldkänslor sen när Thilde somnat,
hon är ju som sagt inne i en trots period!
Eller så är det bara så att hon känner att nu så här i slutet av grav så orkar jag inte lika mycket som förut och kanske ger med mig???
Då testar hon mig in i det sista, men jag verkligen HATAR mig själv när jag skäller på henne :/
Blir att göra ont i hela mig, VISST nu kanske du/ni tror att hon får göra som hon vill!
Men det har hon aldrig fått..
Grejen är väl den att jag alltid varit lite för snäll och alltid gett med mig..

Ja lite så jag känner..
Men ska bli skönt när lillen i magen kommer ut och jag kan få bli mig själv igen!
Nu blir det filmmys i sängen =)

Hörs imorgon..
Natti natt


Kommentarer
Postat av: Emma - Arvids mamma

Vi håller tummarna att bebisen vill kika ut snart, kanske på bf?! Eller så ligger den kvar och gottar sig ett par dagar till :-) Kram

2011-01-16 @ 22:52:52
URL: http://emmajohanbebis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag känner lika mot Theo, han testar mej tills jag ger upp. Skäller på honom också. Tålamodet tar slut och jag är inte ens gravid, stackars honom om han någonsin får ett syskon.

2011-01-16 @ 22:56:03
URL: http://theomylove.blogg.se/
Postat av: Susanna

Ja vi har dubbeltäcke =) tykcer det är mysigare att dela =) även om jag tar större delen haha!

Jag tycker inte att du är för sträng eller hård mot thilde, jag fattar inte att du har sånt tålamod med henne som du har! För ibland kan hon verkligen testa gränser! sötungen!

2011-01-17 @ 09:29:52
URL: http://tregringoz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0