Mitten på veckan är här

Ännu en tidig morgon på skeppmoravägen..
Var upp med Thilde och gjorde henne klar för dagis, sen begav dom sig iväg...
Hon var så glad att hon varit på dagis igår =) Skruttungen, hon behöver det verkligen!
Tråkigt är ju bara att hon får vara där 15 timmar!
HATAR DET !!
BARN
behöver vara på dagis, är det bara ! Jag kan bli så förbannad över dessa dagisregler..
Nog om det, blir så arg när jag ens tänker på det!!!

Idag lyser solen, och man får vårkänslor i hela kroppen..
Snön smälter mer och mer nu, härligt !!
Det betyder att vi går mot sommaren, :D Jippi !!

Jag ska snart röja undan lite snabbt här hemma sen göra oss klara och åka till Grängesberg..
Ska hämta Thilde kl 11, får se om vi åker förbi Sandra och tar en kaffe innan eller om vi åker förbi på Christians jobb en vända..
Annars kanske jag våldgästar Madde, :)
Får se vad det blir..

Efter det ska vi hem och äta snabblunch sen vidare in till stan och leka med Johanna & Kevin!
Det var evigheter sedan så det ska bli trevligt..

Hoppas eran onsdag blir toppen !
Inte långt till helgen nu, LÄNGTAR ;)


Kommentarer
Postat av: Louise- TÄVLING

På min bonusdotters dagis så har ett barn precis fått ett syskon, när ja hämta T där häromdan, så va de barnet där.. Dom får ha henne där hela dagarna, fast mamman är hemma o är mammaledig, de tycker ja är konstigt! :O



Hoppas du förstod hur ja mena, blev rörigt.. haha

2011-03-23 @ 08:17:37
URL: http://louiseberglund.blogg.se/
Postat av: Jonna Larsson

Jag tycker att man kan ha sina barn hemma när man ändå är mammaledig :) Förut fick man inte ha sina barn på dagis när man var hemma med en nyfödd, de fanns liksom inte :) Man vill ju vara hemma med sina barn så länge man kan och inte lämna bort dom ;) Inte upp till kommun och andra att aktivera dina barn, man kan ha mkt rutiner och leka med andra barn utan dagis. :)



Men dagens samhälle ser ut så nu, så förstår att Du gör som du gör, för så gör Alla andra.

Jag är lite gammalmodig.



Tur också att vi tycker olika, för annars vore det trist ;)



Älskar dig ! =)



FIN bebislampa och "bollhav" du har hittat, de vill jag ha till mina barn sen ;)



Pusspuss!

2011-03-23 @ 20:09:36
Postat av: Sandra

I Göteborg får man ha sitt barn på heltid upp till en månad efter att man fått syskon. Därefter gäller 15h regeln. I Danmark finns inte detta puckade systemet, där betalar man efter 30h, 40h och 50h/vecka.

2011-03-29 @ 05:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0