Härliga Måndag

Efter en tidig morgon och alla dessa morgonbestyr fick vi roligt besök efter lunch.
Emelie, Melina och Sebastian kom hit och lekte. Ungarna härjade överallt i huset, klädde ut sig, lekte mamma, pappa & barn, lekte med barbies Ja allt man kan tänka sig.
Vi fikade och efter det vart det lite pyssel innan vi beslöt oss för att klä på oss och gå ut.
Vi tog en promenad runt byn med barnvagn, BOB och Spark!
Thilde med sparken, jag med barnvagnen och Emelie dragandes med E & S på boben och därimellan massa byten. Haha vilken syn! Men kul var det, vi avslutade utedagen med pulkaåkning i våran lilla lilla pulkabacke vi har utanför sovrummet.
Kan lova att det gick fort och barnen hade skit kul, okej erkänner att jag också hade riktigt kul! :)

Sen var det bara in för lite mellis, och sen kom C hem för kvällsmat och sen åkte han igen!
Det värsta med måndagar är när han ska iväg på kvällen på jägarkursen, då får jag fixa allt kvällsbestyr kväll.
Tur Thilde är så stor och kan underhålla sig själv medans jag gör klar Havanna för natten.
Nu ska jag surfa runt lite och kika på massa gott som jag kanske ska försöka hinna baka tills helgen till 1 års kalaset. =)
För baka lär jag väl hinna? Eller? Jo det gör jag, man får pricka in det medans Havanna sover middag!
Att va mamma handlar om att planera och strukturera, man får helt enkelt anpassa sig efter barnen! Så får jag göra, ska jag städa så gör jag det när Havanna sover eller så får hon helt enkelt vara med och städa! Det är ju inte så svårt, hon gör ju inte nå väsen av sig iallafall hon blir mest glad när jag drar igång dammsugaren för då kan hon ju gå med medans jag går och ha huvudet hängades över den så håret blåser åt alla olika håll! <3 Skruttfian.
Thilde hon stänger in sig på sitt rum och är där =)
Så ja det går bara man vill!! Det gäller bara att va bestämd!
Så JA baka lär jag hinna, behöver ju inte göra det så jäkla avancerat!

Tyvärr kan jag inte bjuda på bilder idag heller, fast jag har massa att dela med mig av!
Det går inte att ladda in bilder till datorn, det är nå knas.
Så ni får vackert vänta.

Om ni har något tips på något gott och enkelt att baka till 1 årskalaset hojta till!
Kram på er <3

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kokosmuffins! Underbart goda!

2012-01-16 @ 21:11:28
URL: Mhttp://viiii.blogg.se
Postat av: Anonym

Gör rulltårtor som du skär upp i bitar och tippar, häv sedan på en gräddklick och strössel! Svingott! :D

2012-01-16 @ 21:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0