Jag ska sy och jag ska klippa !

Att sy! Tänkte passa på att sy lite kuddfodral nu medans barnen tog sig en liten sovlur!
Plockade fram allt och tog en liten provbit till att börja med försäkerhetens skull,
vill ju inte börja sy fast och grejer i själva kuddfodrals tyget!
Ja och självkalrt hackar den och gör stora bollar med trådar! :(
Jaja, bara att packa ihop och försöka hitta på något annat!
Mamma varnade mig dock för att den var lite seg och kunde göra sådär! 

Så högst upp på min önskelista till julen ståren sådan här!

Curvy 8763 är testad av ICA-kuriren nr: 36/09 och har fått bästa betyg av 11 testade maskiner.

SwiftSmart trädningssystem, helt unikt specialutvecklat system för enkel trädning av tråden genom ett tryck, direktval av sömmar, 3 StayBright LED lights (bra belysning!), tillbehör ingår.

Enkel att använda , tryck bara på en knapp så är allt inställt och klart för att börja sy.

Stygnbredd 7 mm, friarm, stretchsömmar, lätt att trä, extra pressarfötter, snap-on-pressarfötter, automatisk nålträdare, Drop & Sew spolsystem, automatisk trådspänning, tvillingnålsfunktion mm. 28 sömmar och 2 olika sorters 1-stegs knapphål. Modern enkel symaskin av högsta kvalitet.

Fin va? ;) Så nu gäller det att vara snäll ända fram till jul ;)

 


Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Åhh, jag önskar mig också en rejäl symaskin! Nu blir det att jag aldrig tar fram mig just för att den krånglar så mycket. Vill sy så mycket mer, prova sy barnkläder och göra roliga kuddar! :)

2011-09-15 @ 15:42:01
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag köpte en ny symaskin för ett tag sen på affärn på stan. Var in och testade flera där. Blev en Husqvarna.. Den kändes helt klart skönast att sy med. Den var tyst och mjuk :) Grymt skönt att ha en egen :)

2011-09-15 @ 21:38:54
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag vill också ha en, men finns flera Billigare alternativ, för oss som inte är experter och kommer sy så mkt. Den där kostar 3995. Finns andra fina för under 2000 :)

Denna singer verkar helt Ok:

http://www.symaskinskungen.se/product.html/singer-model-8280r-special-edition?category_id=52



Huskvarna har också bra alternativ, till ett billigare pris ;)

http://www.symaskinswebbshoppen.se/Produkter/tabid/126/List/0/CategoryID/28/Level/a/Default.aspx?SortField=ProductName%2cProductName



Här får man även en sykurs gratis 1mån, för lite tips mm :)



Wiiie Jag vill också ha en, men frågan är hur mkt man minns av sylektionerna i skolan ;) ? Haha !



Pusspuss =)

2011-09-16 @ 07:18:03
URL: http://jonnacecilialarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0