Förlossningsberättelse !

18/-1
Druckit 2 koppar hallonbladsthe på dagen!
Börjar få lite molande mage, och värkarna kommer som ett brev på posten vid halv 9 tiden på kvällen.
Ringer förlossningen vid halv 10 och vill komma in,
eftersom värkarna är gör ont och är kraftiga!

22:40 Läggs jag in på förlossningen. Jag undersöks och är ej öppen!

19/1

01:25 Har inte mer ont än när jag kom in. Får ligga med CTG !

01:49 Samma som när jag skrev in mig,
får insomningstablett och bricanyl och blir inskriven på avd 37, för att få sova!

08:15 Vaknar och känner mig lite utvilad,
inga jätte kratiga värkar och får en känsla av att vi ska bli hemskickade.
Kopplas till CTG

08:50 Får vrida o vända på mig när jag ligger med CTG eftersom bebisen inte visar nån aktiviet!

Dom beslutar att jag får stanna över dagen och natten,
eftersom bebisen inte visat mycket aktivitet i magen under CTG, (låga hjärtljud hela tiden).

Vid 14 tiden kommer värkarna som ett brev på posten igen!! 10 min mellan värkarna!
Får ryggont och ligger med värmedynor!

18:00 Tar en dusch för astt lindra smärtan! Kratiga värkar

19:52 Värkarna kommer med 4 min mellanrum och jag är öppen 3 cm!

20:10 Får komma upp på förlossningen för bad men först kopplas jag till CTG

21:00 Badar, lättare att kontrollera värkarna, men blir mer och mer kraftig så väljer att gå ur badet!

21:55 Undersökingen funkar inte, börjar då bli rädd att förlossnigen ska bli lika som Thilde,
 eftersom hjärtljuden ligger på 195!!
Läkare säger först att de kan bero på att jag badat, men sen säger dom att de beror på min stress!

Får lustgas nu eftersom jag har fruktansvärt ont!

23:40 Försöker undersöka igen för att se hur mycket ja öppnat mig, men går inte! '

20/1
00:34 Jag blir rädd och får panik att förlossningen ska bli som med Thilde, akut!!
 Jag kräver ett snitt eftersom jag blir rädd att börja förlossningen och det ska bli komplikationer!
Vill bli sövd, men det går inte eftersom vi mår bra båda två!
Fortfarande höga hjärtljud!

00:50 Dags för snitt och ryggmärgsbedövning, men läkaren får ett akut fall och måste gå.
Får in en ny narkosläkare.
Känner inte sprutan utan det går kanon smidigt! Lägger mig sen ner och dom förbereder inför snittet!
Mår illa som tusan och vill bara spy, är rädd och nervös!
Men pratar med alla omkring mig och ställde säkert en massa roliga frågor mitt i min nervositet.
Christian har jag tätt intill mig.

Sen känner jag bara de obehagliga trycket upp mot bröstet, och sen hör jag skriket vi väntat på :)
Får en känsla av att det är liten pojke,
men Christian säger genast att det låter som ett Thilde skrik!
Mycket riktigt ut kommer världens finaste flicka...

Hon är helt rosa och fin och snittläkaren berättar sen att hon börjar skrika redan innan utplockning!
Allltså när dom gjort snittet..

Känslan av att vara vaken under snittet var underbar!
Jag fick hålla i henne direkt..

Vår Havanna Bruset
4380 gram
52 cm
Älskade Barn <3


Inte en dag försent kom hon ut,!
Finaste lillesyster.. <3

Jag är nöjd med min förlossningen trots att det blev snitt!!

Men allt vart som en tillbaka blick med Thilde, alltså innan dom snittade..
Därför jag vart rädd & nervös,
sen dels för att läkarna inte kunde förklara riktigt varför det var höga hjärtljud..
Tanken då att få ett akutsnitt gjorde mig rädd, och sen att det var nått fel på Havanna..

Men nu mår hon bra och det är huvudsaken!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj men tur att allt gick bra iaf! gjorde snitt med första barnet, men ett planerat och det var helt underbart!

2011-02-08 @ 15:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0