Re-fresh.se - Hallonblad

Detta hallonbladsthé skickade snälla Jannike till mig igår!
Hon hade ne påse över och den fick jag :)
Tusen Tack.



Hallonblad innehåller naturligt oxytocin, ett s.k lugn- och ro hormon.
Förr rekommenderade barnmorskor bladen i samband med graviditetens sista skede eller förlossningen,
då oxytocin är värkstimulerande och stärkande för livmodern.
Ett avkok ger nog inte så starke effekter att en förlossning börjar men bör ändå inte intas före graviditetsvecka 35.
Hallonbladste passar alla som gillar sunt örtte och lugn, även män.
Tag en msk blad till 2,5 dl kokat vatten. Sjud under lock minst 10 minuter.

Du kan även kika in på re-fresh

Ett inlägg och tips till Ida som skrivit och frågat om thét :)
Och till er andra gravida kvinnor..

Nu ska vi måla lite här hemma..


Kommentarer
Postat av: Ida Gustafsson

Fasen, det ska jag också beställa. Jag var in på hälsokostaffärn här i stan och köpte fast det var i vanliga påsar. Så nu jävlar anamma ska drickas. Hähä! Tack för hjälpen och nu har du ruvat klart tycker jag. Kalva NU!

Ha det så gött / Ida

2011-01-18 @ 18:56:32
URL: http://idagustafsson-stinn.blogspot.com/
Postat av: Linda

Grattis till den lilla flickan! :)

2011-01-20 @ 10:12:28
Postat av: Sara Nordberg

Ett stort grattis till lilla prinsessan. Hoppas allt har gått bra <3

Kram

2011-01-20 @ 12:00:30
Postat av: Anonym

Det är ju nästan så att man kan få för sig att du är på bb när du inte bloggar!Jag hoppas iallafall på det!:D

2011-01-20 @ 16:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0