8 Arbetsdagar Kvar!

Känns riktigt skönt att det bara är 8 arbetsdagar kvar innan jag får vara lite ledig med familjen i 1 vecka.
Vi har inte riktigt bestämt oss vart det bär av =) Men packa bilen och bara åka någonstans lockar mest, alltså bara ta dagarna som det kommer på bortaplan! Blir nog toppen!
 
Är lite känsloladdat just nu i mitt huvud, lite kaos så att säga!
Lite nervös över hur det kommer bli nu när båda barnen ska byta dagis. Havanna kommer att gå på sommardagis på sitt blivande dagis så hon kommer ju bli insatt där redan nästa vecka sen gå kvar där tills inskolningen börjar.
Dock tror jag då inte att vi kommer behöva vara med och skola in henne.
Och hennes nuvarande fröknar tror inte att det kommer bli minsta problem för henne att börja där då hon är väldigt framåt och positiv till allt.
Blir så glad av att komma och hämta henne på dagis och höra fröknarna bara prata gott om henne och hur duktig hon är för sin ålder.
För hon visar då verkligen klart och tydligt vad hon vill fast, hon inte pratar speciellt mycket. Men hon lär sig nästan ett nytt ord varje dag =) 
Lilla skruttan 
 
Thilde hon är lite förvirrad över hur allt ska bli.. Men både vi och dagisfrönarna på hennes nuvarande dagis pratar med henne varje dag och förklarar hur det kommer bli och så.
Jag tror inte att det kommer bli några som hels problem för Thilde att komma in i allt på nya dagiset hon har ju redan Felicia, Alexander och Elvira som går där.
Det enda som jag tror hon tycker är jobbigt det är just att inte ha sina gamla dagis kompisar med sig.
Vilket jag också tycker är super jobbigt, hon har ju ändå gått med dom sen start... :( 
Så det är nog mer jobbigt för mig än för barnen för dom anpassar sig ju rätt så fort.
Men allt kommer ju bli kanon, både för oss och för dem. Dom ska ju ändå gå iskolan där ändå till 9:an och få sina blivnade framtida klasskompisar =)
 
Puss&Kram 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0